فیکسبان - قوانین و مقررات

قوانین و مقررات

قوانین و مقررات جاری در فیکسبان

سند ارائه‌شده‌ی زیر، شرایط خدمات و سیاست‌های حریم شخصی ما را تشریح می‌کند کاربر گرامی، باتوجه به اینکه تمامی خدمات ارائه‌شده در مجموعه‌ی فیکسبان تابع قوانین مطروح در این بخش است، مطالعه‌ی آن پیش از استفاده از خدمات الزامی بوده و ثبت‌نام در این مجموعه به معنای پذیرش این شرایط و قبول کلیه‌ی قوانین از طرف شما می‌باشد.

ماده 1 - تعاریف

1-1- مشتری:

افرادی که در اپلیکیشن فیکسبان اعلام نیاز به خدمات کرده‌اند.

2-1- متخصص:

افرادی که در اپلیکیشن فیکسبان برای انجام خدمات اعلام آمادگی کرده‌اند.

3-1- کاربر:

شخصی است که با فناوری ارتباطی به اپلیکیشن فیکسبان متصل و از خدمات نرم‌افزاری فیکسبان بهرمند می‌شود.

4-1- کاربران:

مشتریان و متخصصین فیکسبان

5-1- شرکت:

ارائه‌دهندۀ سرویس فیکسبان.

6-1- اعتبار:

مبلغی است که کاربران جهت استفاده از سرویس فیکسبان در حساب کاربری خود دارند.

7-1- اطلاعات محرمانه:

اطلاعاتی که توسط کاربران مشتری و متخصص در اختیار فیکسبان قرار داده می‌شود مانند شماره تماس، آدرس، پست الکترونیکی و غیره.

ماده 2 - حساب کاربری

2-1:

کاربر با ثبت نام در فیکسبان می‌پذیرد که قوانین و مقررات فیکسبان را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفادۀ مستمر کاربران از فیکسبان به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

2-2:

برای استفاده از خدمات فیکسبان لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در فیکسبان بسازد. تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در فیکسبان کنند.

2-3:

برای استفاده از فیکسبان کاربر باید نام، نام خانوادگی، آدرس و شماره همراه خود را در نرم‌افزار فیکسبان ثبت کند. کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌روز در سرویس فیکسبان وارد کند.

2-4:

هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان مشتری در فیکسبان داشته باشد

2-5:

مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در فیکسبان یا سایر خدمات مربوط به فیکسبان انجام می‌شود به عهدۀ کاربر است

2-6:

مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ کاربر خواهد بود.

2-7:

کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند.

2-8:

در شرایط خاصی ممکن است از کاربران برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ سرویس به کاربر خودداری کند.

ماده 3 - استفاده از فیکسبان

3-1:

فیکسبان متعهد می‌شوند در حین ارائه خدمات فیکسبان از استعمال دخانیات و هرگونه فعالیت نامتعارف که موجب آزردگی مشتری شود امتناع کنند.

3-2:

با استفاده از سرویس فیکسبان کاربر می‌پذیرد که از فیکسبان برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست همراه داشته باشد.

3-3:

کاربر (مشتری) متعهد است در صورت داشتن هرگونه تقاضای نامتعارف و هر گونه پرنده یا حیوانات دیگر در منزل، موضوع را قبل از توافق بر انجام کار به کاربر متخصص اعلام کند در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست خدمت و عزیمت کاربر (متخصص) به محل، مواجه با موارد فوق شود، مجاز به لغو (امتناع از انجام) سفارش بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده برعهدۀ کاربر (مشتری) است.

3-4:

کاربر متعهد می‌شود هیچ‌گاه از سرویس فیکسبان به صورتی که به فیکسبان یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکند.

3-5:

کاربر می‌پذیرد که فیکسبان ممکن است از ارسال پیامک (SMS) به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربر می‌تواند درخواست کند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.

3-6:

فیکسبان ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر ارائه کند که با وارد کردن این کدها در برنامه، یا درصدی از هزینه خدمات کاسته یا درصدی از هزینه خدمات پس از آن به کاربر برگردانده شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در فیکسبان اضافه می‌شود.

3-7:

کاربر می‌پذیرد که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به افراد دیگر ندارد. همچنین کاربر مجاز نیست این کدها را به صورت عمومی منتشر کند (حتی اگر فیکسبان در فضاهای عمومی این کدها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه فیکسبان رسماَ این اجازه را به آنها داده باشد.

3-8:

کاربر می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که فیکسبان در اختیار آنها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از سرویس فیکسبان قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.

3-9:

کاربر می‌پذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه خدمات به آنها داده می‌شود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که فیکسبان برای ارائه این کدها هزینه‌ای از کاربران دریافت نمی‌کند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.

3-10:

مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از سرویس فیکسبان به عهدۀ کاربر است.

3-11:

کاربر (مشتری) متعهد می‌شود که زمان حضور و جنسیت متخصص مورد نظر را از قبل اعلام کند تا فیکسبان بتواند با برنامه‌ریزی و طبق درخواست مشتری، کاربر (متخصص) به محل اعزام کند.

3-12:

کاربران متعهد می‌شوند پس از اتمام خدمات از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از سرویس فیکسبان، از مشتریان یا فیکسبان کسب کرده است هیچ‌گونه استفاده‌ای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات مشتریان یا متخسسین در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین فیکسبان خواهد بود. همچنین کاربران متعهد می‌شوند در طول انجام خدمت، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از مشتریان یا متخصصین در سرویس فیکسبان ارائه شده است استفاده کنند. استفادۀ کاربران از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.

3-13:

با استفاده از سرویس فیکسبان کاربر می‌پذیرد که در حین انجام خدمت، فیکسبان را وسیله‌ای برای تبلیغات و بازاریابی کالاهای شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضه محصولات شخصی و یا محصولات متعلق به دیگران خودداری کند.

3-14:

کاربر متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب مناسب در هنگام استفاده از فیکسبان است.

3-15:

کاربر می‌پذیرد که متن حریم شخصی فیکسبان را مطالعه کرده است و مورد قبول وی است.

3-16:

کاربر می‌پذیرد که فیکسبان خدمات نظافت نیست بلکه تنها یک خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین مشتریان و متخصصین را جهت توافق بر انجام یک خدمت فراهم می‌کند. در سرویس فیکسبان متخصص مختار است یک درخواست خدمت را بپذیرد یا رد کند، همچنین مشتری مختار است پس از ارسال درخواست خدمت، قبل از مشخص شدن متخصص و آغاز عزیمت متخصص به نقطه مبداء، خدمت را لغو کند یا خیر. لذا هر خدمتی که مشتری با متخصص انجام می‌دهد باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل بین متخصص و مشتری در نظر گرفته شود.

3-17:

خدمات فیکسبان ممکن است با مشارکت خدمات شرکت‌های دیگری ارائه شود که شرکت فیکسبان کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربر می‌پذیرد که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و فیکسبان مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت‌ها ندارد.

3-18:

کاربر مشتری می‌پذیرد که اسناد، مدارک و اشیای مهم و گرانبهای خود اعم از طلا، ارز، جواهرات و سایر اشیای قیمتی خود را بدون مواظبت در معرض کاربر متخصص قرار ندهد و بر نگهداری آنها نظارت داشته باشد. همچنین قبل از خروج متخصص تمامی لوازم منزل خود را کنترل نموده و هرگونه کاستی احتمالی را قبل از ترک متخصص اطلاع دهد.

3-19:

کاربر متخصص بدیهی است که می‌پذیرد در حفظ و نگهداری تمامی اشیای منزل مشتری نهایت تلاش خود را کند و در صورت هرگونه آسیب باید خود جوابگوی مشتری باشد.

3-20:

کاربران پذیرفته‌اند که فیکسبان به عنوان یک نرم‌افزار عمل کرده و دو طرف را به هم معرفی و مرتبط می‌نماید. مسئولیت هرگونه آسیب به اموال طرفین بر عهده فرد خاطی بوده و طرفین می‌توانند در مراجع ذی‌صلاح حقوقی و قضایی علیه یکدیگر اقامه دعوی نمایند.

ماده 4 - هزینه‌ها و پرداخت

4-1:

کاربر می‌پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که کاربر به فیکسبان می‌پردازد وجود ندارد.

4-2:

کاربر می‌پذیرد هزینۀ سرویس از قبل از طرف متخصص یا فیکسبان مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ سرویس نمی‌تواند داشته باشد.

4-3:

پرداخت هزینۀ سرویس فقط از طریق روش‌هایی که توسط فیکسبان مشخص می‌شود، می‌تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از پرداخت اعتباری از داخل برنامۀ موبایل، پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار و پرداخت نقدی به متخصص.

4-4:

کاربر می‌پذیرد هزینۀ سرویس ارائه شده ممکن است بسته به ویژگی‌های سرویس ارائه شده از جمله نوع سرویس، زمان سرویس، مکان سرویس یا عوامل دیگر متغیر باشد.

4-5:

کاربر می‌پذیرد که باید هزینۀ خدمت را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه فیکسبان جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه فیکسبان یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود مشتری همچنان موظف به پرداخت هزینه خدمت خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی مشتری با دفتر شرکت فیکسبان یا روش‌های دیگر صورت پذیرد. در صورتی که مشتری به هر دلیلی از جمله مشکلات اپلیکیشن پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ خدمت را از اعتبار کاربر در فیکسبان کسر کند.

4-6:

کاربر می‌پذیرد هیچوقت درخواست فیکسبان ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از سرویس فیکسبان را داشته باشد. کاربر مشتری اگر پس از ارسال درخواست سفارش و پذیرش درخواست توسط یک متخصص، درخواست را لغو کند یا در مکان مشخص شده به عنوان محل انجام خدمت در زمان مشخص حضور پیدا نکند و کاربر متخصص اگر پس از قبول یک درخواست، درخواست را لغو کند یا پس از پذیرش درخواست در مکان مشخص شده به عنوان محل انحام خدمت حضور پیدا نکند شرکت می تواند بعلت عدم رعایت مقررات فیکسبان که منجر به عدم رعایت شهرت و اعتبار کاری او خواهد شد، هزینه‌ای به تشخیص خود به عنوان جریمه از اعتبار آنها کسر یا از کاربران وصول کند.

4-7:

مشتری می‌پذیرد هر گونه تخریبی که در ابزار متخصص در نتیجه استفاده از سرویس با حساب کاربری وی ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینه‌های مربوط به تعمیر، تعویض و غیره به عهده وی خواهد بود. در چنین مواردی فیکسبان حق دارد این هزینه‌ها را از اعتبار موجود در حساب فیکسبان مشتری کسر یا از وی وصول کند.

4-8:

کاربر متخصص متعهد می‌شود که تقاضای هیچ گونه وجهی علاوه بر مقدار از پیش اعلام شده توسط نرم‌افزار نداشته باشد و هرگونه مطالبه وجه اضافه به هر عنوان ربطی به فیکسبان ندارد.

4-9:

کاربر مشتری نیازی به پرداخت هر گونه وجه اضافه به هر عنوان از قبیل سختی کار، کمک بلاعوض یا قرض و غیره ندارد و پرداخت اضافی به انتخاب شخصی او بوده و ربطی به فیکسبان ندارد. فیکسبان این پرداخت اضافه را به هیچ عنوان تایید یا تشویق نمی کند و از کاربر مشتری و متخصص می‌خواهد که این موارد را حتما به فیکسبان اطلاع دهد.

ماده 5 - مسئولیت فیکسبان

5-1:

فیکسبان با تمام امکانات خود از جمله واحدهای مرکز تماس، بازرسی و نظارت و میانجیگری، تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفادۀ خدمات فیکسبان بین کاربران و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها می‌کند.

5-2:

فیکسبان با استفاده از نظارت‌های خود تلاش می‌کند سرویس با کیفیت به کاربران ارائه دهد.

5-3:

فیکسبان تلاش خود را جهت استفاده از سرویس ارائه شده توسط کاربران محترم می‌کند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن‌همراه و …) نخواهد داد.

5-4:

تمامی اطلاعات کاربران بعنوان اطلاعات محرمانه نزد فیکسبان محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام قضایی صالح.

5-5:

چنانچه هر یک از کاربران فیکسبان در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس فیکسبان مطرح و فیکسبان پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.

ماده 6 - مسئولیت کاربران

6-1:

مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران مشتری و متخصص که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام انجام خدمت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و فیکسبان هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و فیکسبان می‌تواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی فیکسبان بعمل آورد.

6-2:

هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار فیکسبان شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و فیکسبان حق غیر فعال نمودن کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.

6-3:

کاربر متخصص فیکسبان متعهد می‌شود تنها از علایم و اقلام سازمانی استفاده کند که توسط فیکسبان تهیه و در اختیار او گذاشته شده است (لباس کار یا ابزار نظافت) و مسئولیت استفاده از اقلام و علایمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای کاربران مشتری و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی کند بر عهدۀ کاربر متخصص بوده و در صورت لزوم فیکسبان به قطع سرویس با نامبرده و پیگیری قانونی اقدام خواهد نمود و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به فیکسبان خواهد بود.

6-4:

مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات کشوری برعهدۀ کاربران فیکسبان است.

ماده 7 - ضوابط رسیدگی به شکایات مربوط به سفارشات

در موارد ذیل کاربر مشتری می‌تواند نسبت به اعلام شکایت یا نارضایتی از خدمات فیکسبان اقدام نماید:

7-1:

دریافت دستمزد نامتعارف

7-2:

عدم حضور متخصص در زمان مقرر

7-3:

کیفیت نامناسب کار: برای سرویس نظافت مشتری می‌تواند در حین حضور متخصص در محل نسبت به اعلام نارضایتی از کیفیت سرویس اقدام نماید. مشتری می‌تواند در یک ساعت اول حضور متخصص با توجه به کیفیت کار او از او بخواهد که محل را ترک کند و مبلغی پرداخت نکند. بعد از گذشت یک ساعت اول حضور متخصص در محل مشتری، در صورت نارضایتی، مشتری می‌تواند ساعت حضور متخصص را در اپلیکیشن وارد کرده و طبق زمان حضور متخصص وجه را پرداخت نماید. سپس می‌تواند از محل‌هایی که نشان دهنده کیفیت نامناسب کار است عکس گرفته و برای واحد پشتیبانی فیکسبان ارسال نماید. کارشناسان فیکسبان با توجه به محتوای عکس‌ها طبق آیین نامه داخلی اقدام خواهند کرد و در صورت لزوم مابه التفاوت به مشتری عودت داده خواهد شد. در بقیه سرویس‌ها مشتری باید حین تحویل کار و قبل از پرداخت کامل وجه از کیفیت مطلوب کار اطمینان حاصل نماید و در صورت هرگونه مشکل قبل از پرداخت با پشتیبانی فیکسبان تماس بگیرد.

7-4:

دزدی: در صورت وجود مستنداتی مبنی بر اینکه متخصص مرتکب این کار شده واحد رسیدگی به شکایات فیکسبان پیگیری این موضوع را انجام خواهد داد. در صورت عدم وجود مستندات این اتهام قابل اثبات و پیگیری نخواهد بود.

7-5:

خسارت دیدن لوازم مشتری: در این شرایط مشتری باید حداکثر تا 24 ساعت بعد از وقوع حادثه نسبت به اعلام خسارت اقدام کند. وقوع حادثه نیز حداکثر می‌تواند 3 روز بعد از اتمام کار باشد. در غیر این صورت، یعنی گذشت بیش از 3 روز از پایان کار و یا 24 ساعت از وقوع خسارت، این شکایت قابل رسیدگی نخواهد بود. هنگام وقوع خسارت تا زمان مراجعه کارشناس (از سمت شرکت فیکسبان) مشتری نباید دست به تغییر صحنه و از بین بردن نشانه‌های وقوع خسارت بزند تا بتوان خسارت را بررسی کرد.

7-6:

عدم حل مشکل در خدمات مربوط به تعمیرات: حداکثر اگر طی 3 روز از پایان کار مشتری متوجه شود که عیب مورد نظر به طور کامل رفع نشده یا مجددا بازگشته است می تواند این موضوع را به پشتیبانی فیکسبان اعلام نماید و متخصص موظف به مراجعه مجدد و حل نهایی موضوع است. چنانچه در این مرحله لازم باشد که جنس از محل خارج شود و به کارگاه متخصص منتقل شود، مشتری باید سفارش مجدد ثبت نماید تا برای پیگیری‌های آتی دچار مشکل نشود.

7-7:

درخواست کارشناس رسمی دادگستری: در صورتیکه به هر دلیل مشتری نظر یا میانجیگری کارشناسان فیکسبان را قبول نکند می‌تواند درخواست بررسی موضوع توسط کارشناس رسمی دادگستری بدهد. در صورتیکه کارشناس رسمی دادگستری نظر کارشناس فیکسبان را تایید کند مشتری می‌پذیرد که هزینه کارشناس رسمی دادگستری را پرداخت کند.

ماده 8 - شرایط وسائل همراه کاربران

8-1:

وسایلی که مشتری نباید در محل داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات اتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو.

8-2:

وسایلی که متخصص نباید در محل داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات آتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو، هر گونه سلاح گرم و سرد و مواد مخدر و مشروبات الکلی و هر مواد دیگری که نامتعارف یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است.

8-3:

درخواست خدمت بدون حضور مشتری (مالک یا مستاجر یا وکیل ایشان) توسط کاربر فیکسبان ممنوع است و کاربر حق درخواست و انجام خدمت را نخواهد داشت، در صورت عدم رعایت، همۀ مسئولیت‌های ناشی از این تخلف برعهدۀ اقدام کنندگان آن است و فیکسبان حق دارد نسبت به قطع دسترسی اقدام و مبادرت به پیگیری قانونی از جمله مطالبۀ خسارت از شخص متخلف کند.

ماده 9 - موارد فنی

9-1:

کاربر حق ندارد هیچ‌گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای فیکسبان شامل دیکامپایل (Decompile) ، مهندسی معکوس (Reverse Engineering) یا فعالیت‌های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.

9-2:

کاربر مجاز نیست با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از سرویس فیکسبان را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار فیکسبان یا در روش ارائه سرویس فیکسبان تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

9-3:

کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی سرویس اجرا کند.

9-4:

کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش سرویس فیکسبان یا سرویس های مرتبط با فیکسبان انجام دهد.

ماده 10 - محتوای تولید شده توسط کاربران

10-1:

فیکسبان ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخش‌های این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویس‌های مرتبط به فیکسبان کاربران این حق را به فیکسبان می‌دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین فیکسبان مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکت‌های دیگر منتقل کند.

10-2:

مسئولیت انتشار هر گونه محتوا (متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) به عهده کاربران بوده و کاربران موظف به رعایت اخلاق حسنه و قوانین رایج در کشور جمهوری اسلامی ایران می باشند.

ماده 11 - قطع سرویس

11-1:

فیکسبان در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (متخصص یا مشتری) می‌تواند برای شرکت یا سایر مشتریان یا متخصص خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس فیکسبان را دارد.

ماده 12 - توافق از راه دور

12-1:

کاربران توافق می‌کنند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به فیکسبان، از طریق سیستم رایانه‌ای فیکسبان بعمل آید و کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کنند.

12-2:

مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربری برعهدۀ کاربران بوده و کاربران ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.

12-3:

کاربران می‌پذیرند هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف فیکسبان به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.

12-4:

کاربران با عضویت در سرویس فیکسبان قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کنند.

ماده 13 - قوانین اختصاصی متخصص

13-1:

کاربر متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب مناسب در هنگام استفاده از فیکسبان است

13-2:

در صورت بروز خسارات به علت کوتاهی یا عدم توانایی و تخصصِ متخصص در صورت ثابت شدن از سوی کارشناسان مربوطه، پرداخت خسارات و ضرر و زیان بر عهده متخصص می باشد.

13-13:

متخصص متعهد می گردد دقیقاً مبلغ فاکتوری که در پلتفرم ثبت می کند را از مشتری دریافت نماید.

13-4:

رعایت کلیه موارد ایمنی و استاندارد کار از سوی متخصص و کارکنان گروه متخصص اعزام شده برعهده متخصص بوده و پلتفرم فیکسبان هیچ گونه مسئولیتی برعهده نخواهد داشت.

13-5:

تهیه کلیه لوازم ایمنی برعهده متخصص می باشد. مسئولیت بروز حادثه به علت عدم استفاده از آن به عهده متخصص بوده و پلتفرم فیکسبان هیچ گونه مسئولیتی برعهده نخواهد داشت.

13-6:

مسئولیت آموزش و بررسی مدارک هویتی و گواهینامه های آموزشی لازم کارکنان تیم متخصص برعهده متخصص مربوطه بوده و عواقب استفاده کارگر غیرمتخصص و آموزش ندیده برعهده متخصص می باشد.

13-7:

کلیه مسئولیت های مربوط به حق و حقوق کارکنان تیم متخصص از جمله بیمه مسئولیت و بیمه تامین اجتماعی و حقوق و مزایا و ... برعهده متخصص می باشد و فیکسبان هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

13-8:

متخصص متعهد می گردد کارهایی را جهت انجام بپذیرد که از نظر فنی و تجربی توانایی انجام آن را داشته باشد.

13-9:

طبق قوانین فیکسبان تهیه جنس برعهده مشتری می باشد و فیکسبان هیچ مسئولیتی در این مورد برعهده ندارد و متخصص می تواند در این زمینه مشاوره دهد؛ ولی در صورت تهیه جنس از سوی متخصص کلیه ضمانت های لازم برعهده متخصص می باشد.

13-10:

متخصص متعهد می گردد زمان اعزام از سوی فیکسبان به مشتری به هیچ عنوان راه ارتباطی دیگری از جمله شماره تماس شخصی را به جز راه های ارتباطی فیکسبان به مشتری ارائه ندهد و تنها می تواند در صورت رضایت مشتری کد پرسنلی خود را به مشتری جهت ارجاع کارهای بعدی پیشنهاد نماید.

13-11:

متخصص صحت و اصالت کلیه مدارک و گواهی ها و اطلاعات ارائه شده به پلتفرم را تأیید می نماید.

13-12:

ثبت نام در پلتفرم فیکسبان و یا نصب اپلیکیشن به معنی قبول کلیه قوانین این پلتفرم می باشد و در صورت عدم رعایت قوانین این حق برای پلتفرم ایجاد می گردد که برخورد قانونی و لازم با کاربر انجام پذیرد.

13-113:

نحوه پرداخت دستمزد متخصص از سوی مشتری پس از پایان کار به صورت نقدی می باشد و در صورت توافق طرفین مبنی بر پرداخت به شکلی دیگر، مسئولیت با فیکسبان نمی باشد.

13-14:

متخصص متعهد می گردد کارمزد پلتفرم را که درصدی تعیین شده از دستمزد می باشد از طریق شارژ کیف پول الکترونیکی اپلیکیشن بلافاصله پس از پایان کار تسویه نماید.

13-15:

مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران مشتری و متخصص که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام انجام خدمت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و فیکسبان هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و فیکسبان می‌تواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی فیکسبان بعمل آورد.

ماده 14 - قوانین اختصاصی مشتری

14-1:

کاربر متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب مناسب در هنگام استفاده از فیکسبان است.

14-2:

مشتری متعهد می‌گردد در زمان اعزام متخصص در محل حضور داشته باشد و حفاظت و نگهداری از لوازم برعهده مشتری بوده و در صورت مفقود شدن هر چیزی در محل، فیکسبان هیچ گونه مسئولیتی برعهده ندارد.

14-2:

در صورت عدم رضایت مشتری از متخصص، قبل از شروع کار یا نهایتا یک ساعت پس از شروع کار مشتری می‌تواند مورد را به پشتیبانی اطلاع دهد تا نسبت به بررسی و رفع مشکل اقدام گردد. در غیر اینصورت مسئولیت برعهده مشتری می‌باشد.

14-3:

کلیه خدمات انجام شده از سوی متخصص اعزامی فیکسبان در ضمانت پلتفرم فیکسبان می‌باشد و درصورت بروز خسارت و تأیید کارشناسِ مربوطه مبنی بر قصور متخصص، کلیه ضرر و زیان توسط فیکسبان جبران می‌گردد.

14-4:

کلیه مسئولیت‌ها و ضمانت‌ها و تعهدهای مربوطه به متخصص تنها زمانی برعهده پلتفرم فیکسبان می‌باشد که نیروی متخصص در آن تاریخ از سوی فیکسبان اعزام شده باشد. اگر مشتری از متخصص زیر مجموعه فیکسبان خارج از روال ثبت درخواست خدمت استفاده نماید هیچ مسئولیتی برعهده فیکسبان نمی‌باشد.

14-5:

مشتری متعهد می‌گردد که دستمزد متخصص را پس از پایان کار به صورت نقدی پرداخت نماید و در صورت توافق از سوی طرفین مبنی بر نحوه پرداخت به شکلی دیگر، مسئولیت آن با فیکسبان نمی‌باشد.

حقوق مادی و معنوی این سرویس (وب سایت و اپلیکیشن های موبایل) متعلق به فیکسبان است.